Тематичні статті

Що таке система взаємодії F-words?

Цією статтею ми хочемо розпочати інформувати вас із тим, що самі дізналися та в чому пересвідчилися на конференції “European Academy of Childhood Disability” у Парижі. За 4 дні лекцій від визнаних світовою спільнотою метрів реабілітації дітей з особливими потребами, ми зрозуміли, що не залежно від вузької тематики доповіді, в 90 % з них червоною лінією йшла важливість правильної постановки цілей, яка передбачає залучення дитини до активності та її соціалізація.

Канадці, спираючись на багаторічний досвід у сфері дитячої реабілітації, розробили підхід до усвідомлення поняття функціональності дитини. Коли ми працюємо з дитиною, то акцент має бути не на наборі її діагнозів, а на її функціональних можливостях.

Важливо те, що дитина може й хоче робити, а не те, чого вона не може!

Базуючись на міжнародній класифікації функціональності (ICF), канадці розробили систему, так званих, «F-words». Система «F-words» — це просте представлення того, як потрібно мислити кожному, хто взаємодіє з дитиною з особливими потребами та самій дитині. Система включає такі сфери життя дитини:

  • Fitness (структура і функція) — кожен потребує бути здоровим і в добрій фізичній формі, включно зі мною. Допоможіть мені знайти шляхи, як залишатися у формі.
  • Function (активність) — я можу робити щось по-іншому, але я МОЖУ це робити. Не важливо, як я це роблю. Просто дозволь мені спробувати.
  • Friends (друзі, участь у суспільному житті) — мати друзів та дитинство дуже важливо. Будь ласка, дайте мені можливість мати друзів серед однолітків.
  • Family (сім’я, середовище) — вони знають мене найкраще, я довіряю їм у питаннях того, що є кращим для мене. Слухай їх, спілкуйся з ними, чуй їх і поважай.
  • Fun (особисті чинники) — дитинство — це розваги та ігри. У такий спосіб я навчаюсь і росту. Будь ласка, допоможіть мені займатися тим, що мені найбільше подобається.
  • Future (майбутнє) — постановка будь-якої цілі має бути орієнтована на майбутнє  для того, щоб покращити якість життя дитини та її сім’ї.

 

Ми були раді переконатись, що працюємо в правильному напрямку, зокрема, в таких важливих питаннях, як постановка цілей та залучення дитини до повсякденної активності.  Але лише разом з вами, дорогі батьки, ми можемо досягати найбільшої ефективності від нашої роботи.

Спробуйте проаналізувати всі ці сфери життя дитини та прислухавшись до однієї (врахувавши її думку/побажання) зрозуміти, що є важливим для вашої сім’ї й дитини саме зараз. Це допоможе нам разом рухатись у правильному напрямку!